Inbrottslarm Stockholm

Inbrottslarm som ger trygghet i Stockholm

Vi erbjuder inbrottslarm och inbrottssäkra lösningar i Stockholm till privatpersoner, kommuner, företag och övriga organisationer. Hos oss kan du hitta små och effektiva larmanläggningar till bostad men även omfattande inbrottslarm till större fastigheter, affärslokaler och industribyggnader. Vi hjälper dig att skydda det som du är rädd om och värdesätter. Alla våra inbrottslarm är anslutna till vår unika larmportal som låter dig själv styra över vilka som får ett meddelande då inbrottslarmet triggas. Du kan enkelt nå portalen genom din telefon eller dator. Vi är en SSF-certifierad firma som hanterar inbrottslarm i larmklass 1-3. Om du är nyfiken på vad vi kan erbjuda dig eller vill beställa ett inbrottslarm får du gärna höra av dig!

Mysec – certifierat av Stöldskyddsföreningen

Vårt företag Mysec är certifierat av Stöldskyddsföreningen, det är vi mycket stolta över! För att få en SFF certifiering så behöver företaget uppfylla vissa kriterier. Några av dem är att:

  • Minst två anställda är behörig ingenjör (Mysec har 4).
  • Installationsverksamheten med inbrottslarmanläggningar har pågått i minst ett år
    (Mysec 12 år).
  • Vi har anställda med specialistkunskaper som är kvalitetsansvariga för våra produkter och tjänster.
  • Registerkontrollerad personal.

Förutom att vi själva bedriver en regelbunden utvärdering av våra egna rutiner, produkter och tjänster så granskas företaget, vår personal, våra tjänster och vårt ledningssystem löpande av utomstående instans för att vi skall få behålla vårt certifikat. Det är en trygghet för både oss och våra kunder att veta att vi kan erbjuda noga kontrollerade larm, installationer och service.

Mysecs egen larmportal gör säkerhet enkelt och tillgängligt

Vi har med hjälp av vår mycket kompetenta och kunniga personal utvecklat en unik larmportal. Vår helautomatiserade portal är molnbaserad och går att nå från din smartphone, surfplatta eller dator. Larmportalen är utvecklad med användarvänlighet som ledord och i den kan våra kunder enkelt få en överblick och administrera ett eller flera inbrottslarm. Så även om du inte är i Stockholm, eller ens i Sverige, kan du nå och kontrollera ditt inbrottslarm.

En av flera finesser med vår larmportal är larmförmedlingstjänsten som låter den som är ansvarig för larmet styra vilka som får larm ifall ett inbrott skulle ske. Här kan man lägga in grannar, kollegor, kunder, vaktbolag, familj eller vänner som alla får ett meddelande i form av sms, mail eller pushnotis där det i klartext står vad som händer.

På vår larmportal kan du digitalt lagra både kontrolljournaler om servicebesök och dokument såsom intyg, garantier och bruksanvisningar. Om du vill går det såklart att skriva ut alla dokument och rapporter eller dela dem via mail.

Inbrottslarm Stockholm – Våra tekniker står redo!

Ifall du känner dig osäker eller tycker något verkar vara fel kan du alltid felanmäla ditt ärende via www.mysec.se där våra duktiga och serviceinriktade tekniker står redo för dig. De finns tillgängliga dygnet runt, året runt. Vi har upprättat ett beredskapsschema där någon av våra anställda tekniker alltid är redo att sätta sig in i tekniska ärenden och frågor gällande våra larmsystem.

Det är viktigt att du som kund känner förtroende för oss och hör av dig om du misstänker att något inte står rätt till eller om du har några frågor kring själva inbrottslarmet. På så sätt vet vi att våra system används på rätt sätt och kan göra jobbet med att förhindra obehörigt intrång.

Inbrottslarm med service- och underhållsavtal i Stockholm

För att kunna garantera den bästa servicen med snabba åtgärder och god tillgänglighet så vill vi gärna teckna ett underhåll- och serviceavtal med våra kunder. Vi vill hålla en hög standard på alla områden, så även när det kommer till kundtjänst, kontroll och reparation.

I ett service- och underhållsavtal ingår det att vi går igenom den fastighet eller lokal där inbrottslarmet skall installera och ger råd och tips på vilka andra olika steg ni kan ta för att göra det så inbrottssäkert som möjligt i Stockholm. Vi kan även utbilda er personal i hur man tänker på ett inbrottssäkert sätt och hur det kan agera vid ett pågående inbrott.

Undvik inbrott med ytterligare försiktighetsåtgärder

Att installera ett inbrottslarm i Stockholm är en del av de olika åtgärder som du kan göra för att försäkra dig mot att du inte blir drabbad av inbrott och stöld. Det finns flera andra insatser som du kan göra för att minska risken för inbrott. Att se till att fönster och dörrar är inbrottssäkra är otroligt viktigt. Ifall du är osäker på vad som klassas som säkra fönster och dörrar så kan vi titta på det tillsammans och byta ut det som inte håller måttet. Vi erbjuder även låssystem om ditt gamla behöver kasseras eller uppdateras.

Är du nyfiken på våra olika inbrottslarm och säkerhetslösningar eller vill beställa någon av våra produkter är du välkommen att höra av dig!

Vanliga frågor om inbrottslarm:

Hur många kvadratmeter behöver lokalen vara på för att kvalificera sig för ett inbrottslarm?
Den kan vara hur stor eller hur liten som helst. Vi har installerat inbrottslarm till små lägenheter och i stora lager- kontor- och industrilokaler.

Ingår övervakningskamera i inbrottslarmet?
Inte i grundutbudet med vi erbjuder även lösningar med CCTV eller övervakningskamera. Om du är osäker på vad som behövs för din lokal eller fastighet så kan vi besöka dig och gå igenom vad du kan tänkas behöva.

Vi har galler för fönsterna, det är väl nog?
Det beror på inbrottstjuven. Visst kan galler stoppa några men absolut inte alla. Beroende på vad det är för lokal och i vilken höjd den ligger kan dessutom ditt försäkringsbolaget ha åsikter om vilka säkerhetsåtgärder du borde tillämpa för att din försäkring skall gälla. Det är absolut värt att kolla upp innan tjuven är framme.

Måste man vara ostraffad för att få jobba hos er?
Ja! All personal registerkontrolleras innan anställning samt löpande vart annat år.